וו גרירה קדמי

 
 
וו הגרירה מוכר ונפוץ בעיקר בתצורתו המסורתית: וו המותקן על גבי הפגוש האחורי של הרכב במטרה לאפשר חיבור לנגרר ויכולת העמסה והובלה של ציוד רב ומשאות כבדים. המונח וו גרירה קדמי מעלה מיד את המחשבה למה הוא מיועד וכיצד זה עובד.

על מנת לעשות סדר בדברים נבהיר כבר בהתחלה כי שימוש בוו גרירה קדמי אינו מיועד לצרכי נשיאה והובלה כי אם מספק פתרון לצרכים אחרים, בהפכו את הרכב עצמו לנגרר.

 

מה חשוב לדעת על התקנה שכזו ולמי הוו יכול להיות שימושי?

 
 
 
וו הגרירה הקדמי מיועד לאפשר גרירה של רכב באמצעות רכב מנועי אחר. מדוע שרכב מנועי תקין יזדקק לגרירה? והאם נכון להתקין וו גרירה למיעוט הפעמים שבהם רכב עשוי לסבול מתקלה שתמנע את נסיעתו, כאשר לשם כך קיימים שירותי גרירת רכבים?

התשובה לשאלות טמונה בייעוד הרכב ואופי הנהג. וו גרירה קדמי כמובן אינו מיועד לרכבים סטנדרטיים לגרירה במקרה של תקלה, כי אם מיועד לרכבי שטח ו/או רכבים רגילים הנוטים לנסיעה בדרכי שטח מכל סיבה, במטרה לאפשר חילוץ מהיר של הרכב בעת הצורך.
נהגי השטח מכירים את הסיטואציות הרבות בהן גלגל הרכב נתקע תחת בור עמוק ואינו מצליח להיחלץ, הרכב התחפר בחולות, שקע בבוץ או בביצה, או נכנע לכל תופעת טבע מקומית אשר היוותה חלק מתנאי הדרך בשטח.

חילוץ לרכב שטח באמצעות חברה חיצונית הוא חילוץ יקר אשר לא תמיד נכלל בתנאי הביטוח, ונוסף על כך גם מצריך המתנה ארוכה בת מספר שעות לצוות החילוץ והגרירה. נהגי שטח חובבים ומקצועיים יעדיפו התקנה חד פעמית של וו גרירה קדמי ברכב לצד שמירת שרשראות חילוץ מתאימות בתא המטען, ובמקרה הצורך לדאוג לחילוץ מידי ומהיר.
במרבית המקרים הג'יפים ורכבי השטח יוצאים למסלולי הנסיעה האתגריים בקבוצות או בזוגות, ונעזרים זה ברכבו של זה לחלץ את מי שאיתרע מזלו להיתקע בתנאי הדרך.
 
 
 

 
וו לרכב
 
 
 
 
 

 

בטרם התקנתו של וו הגרירה הקדמי ברכב חשוב להתייחס למספר פרמטרים:

 
  • לא כל רכב יכול לעבור התקנת וו גרירה ולכן חשוב מאוד לבדוק אל מול עם יצרן הרכב את התאמת הרכב ויכולתו להתקין וו קדמי ולהיגרר באמצעותו. לעתים הרכב לא יהיה מספיק חזק מבחינת השלדה שלו וחיבור כזה עלול לפגוע בחלקים הקדמיים שלו בצורה שתסכן את בטיחות הנוסעים, כמו גם תפגע ברכב עצמו ותפחית מערכו.

  • ברכבים המורשים לכך מחייבת ביצוע בפועל אצל משווק מורשה ובאמצעות מקין מוסמך ומקצועי, שיבצע את ההברגה לפגוש הקדמי בצורה איתנה והרמטית. בחלק מהמקרים נדרש גם חיבור למחשב הרכב כך שיוכל להתריע במידה והוו לא מחובר כראוי ומהווה סיכון.

  • חיבור וו גרירה קדמי מצריך עדכון של משרד הרישוי. יש לפנות למשרד הרישוי המקומי באמצעות טופס הניתן על ידי המתקינים המורשים ומפרט את אופי השינוי שבוצע ברכב. השינוי יירשם ברישיון הרכב ודורש עדכון של חברת הביטוח וכן תשלום נוסף באגרת הרישוי השנתית של הרכב. נסיעה עם וו הגרירה ללא אישור כזה וללא רישום ברישיון הרכב מהווה עבירה על החוק.

  • וו גרירה קדמי יכול להיות תחליף לוו גרירה אחורי או להיות מותק בתוספת אליו.

 

וו גרירה קדמי בדרך אליכם!

 
את ווי הגרירה הבאים שלם אתם כבר יודעים היכן תוכלו למצוא! אצלנו במרכיב – שמואל שלם בע"מ, תוכלו למצוא ווי גרירה קדמיים, אחוריים, משולבים, ווים לטנדרים ולמשאיות, לכל סוגי רכבים. התקנה מקצועית והתאמה מושלמת כל לקוח מקבל מאז 1973! פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם!