073-7766651
מספר מקשר - הסבר

התקנת ווי גרירה

זקוקים לוו גרירה לרכב? מומלץ להיעזר באנשי מקצוע לשם כך, לא רק על מנת לוודא כי ההתקנה עומדת בדרישות משרד התחבורה, אלא גם כדי לוודא שהבטיחות בנסיעה תהיה ברמה גבוהה. ווי הגרירה נועדו לתת מענה ולסייע בהתמודדות עם מגוון אתגרים, בניהם אתגרים מקצועיים וצרכים פרטיים.

 

כאשר צרכי האחסון וההובלה עולים על מקום האחסון שמספק הרכב הפרטי או המסחרי, התקנת וו וחיבור לעגלת נשיאה מסוגים שונים נותנים מענה לצרכי הובלה שונים, וזאת בתנאי והותקנו בבטיחות ובמקצועיות ובאופן מורשה כחוק.

 

תוכן עניינים

מהו וו גרירה ולמה הוא משמש?

מדובר באביזר העיקרי המחבר בין הרכב לנגרר. וו הגרירה עצמו קטן יחסית, אך קיימות תקנות שונות הנוגעות להתקנה ולסוג הרכב והוו עצמו, שצריך להכיר לפי שמתקינים וו גרירה לרכב. בכל מקרה, חשוב לזכור שהוו שתבחרו לרכב ישמש אתכם לזמן ממושך וישפיע על מאפיינים שונים של הנסיעה שלכם. בעלי רכבים פרטיים אשר נתקלים בצרכים ייחודיים של הובלה לא אחת מתלבטים האם לבחור ברכב בעל תא מטען גדול במיוחד, רכבים מסחריים או פתרונות אחרים, כאשר הפתרון הפשוט והכלכלי ביותר הוא התקנה של וו וחיבורו למתקן נגרר ברכב.

ווי גרירה שינו את הדרך בה אנו מתמודדים עם בעיות שונות בחיי הפנאי ובעבודה. מטיילים וחובבי שטח מצאו בהתקנת הוו פתרון אחסון והובלה מעולה, מהיר וזול לטיולי קמפינג וטיולי שדה, להובלת אופנועי ים וציוד ספורט ימי, או לצרכים מקצועיים שונים דוגמת הובלת ציוד וחומרי הדברה ללקוחות, העברת פרטי ריהוט, שירותי הובלות קטנות, חלוקת ציוד בנסיבות שונות ועוד.

בעוד שבעבר בעיות תובלה ומקום אחסון ברכב נהוג היה לפתור באמצעות החלפת הרכב, פיתוח של מגוון מוצרי גרירה מקצועיים ובטוחים נתן מענה מהיר וקל יותר למשתמשים רבים. חשוב לדעת כי בחירה והתקנת ווי גרירה לרכב פרטי או מסחרי כוללים אלמנטים רבים וצורך בידע מקצועי, הן בהתאמת המוצר והן בהתקנה מקצועית ובטוחה. חשוב לבחור ולהתקין את ווי הגרירה רק במקום מוסמך ומנוסה, המחויב לביצוע ההתאמה, בטיחות ומקצועיות.

אילו סוגים של ווי גרירה קיימים?

וו הגרירה המשולב הוא מוצר הדגל בתחום ווי הגרירה, כאשר מדובר במוצר ייעודי לרכבי שטח ורכבים מסחריים ואינו מתאים להתקנה על גבי רכב פרטי. הוו המשולב מיועד לנשיאת נגררים בעלי משקל כולל העולה על 750 ק"ג, כאשר בחירת הוו ויכולת ההעמסה הכוללת תיקבע בהתאם לסוג הרכב כמו גם לצרכי ההעמסה והנשיאה של בעל הרכב.

בעלי מקצוע שונים הנדרשים להובלות קבועות של ציוד כבד מבצעים התאמה של וו הגרירה בהתאם למשקלים אותם הם נדרשים להעמיס ולגרור, והתקנת הוו מתבצעת על ידי מתקין מורשה מבית החברה המשווקת, תוך התייחסות לסוג הרכב, יכולות הנשיאה והגרירה שלו, מיקום הפגוש והצורך בחיבור לחשמל חכם המתבצע באמצעות מחשב הרכב.

מה צריך לדעת בטרם התקנת וו גרירה משולב?

וו גרירה משולב הוא וו גרירה חזק במיוחד. וו זה יכול לסחוב מעל 750 קילוגרמים והוא מיועד לבעלי המקצוע השונים לרוב אולם נותן מענה גם לאנשים פרטים, לנסיעות שטח ולנסיעות פנאי בדרך לכנרת או לקמפינג בדרום, לנשיאת אופנועי ים, סירות ים ממונעות, גלשנים וציוד ספורט וצרכים רבים נוספים.

  • וו גרירה משולב מתאים רק לרכבים מסחריים ולא לפרטיים. ההתקנה מצריכה פגושים מיוחדים המותאמים לוו גרירה ולא כל פגוש של רכב מסחרי יכול להתאים להתקנה של וו גרירה משולב.
  • זהו וו חזק וגדול שכן מדובר בוו גרירה שיכול לשאת משקל כבד מאוד שיכול לעלות אפילו יותר מטון שלם.
  • לאחר התקנה של וו הגרירה המשולב (או כל וו אחר)  יספק המתקין ללקוח אישור "התקנת וו גרירה"  שאתו יש לפנות אל למשרד הרישוי לקבלת רישיון רכב חדש שעליו מצוינת התוספת לרכב כנדרש בחוק.
  • עלות של התקנת וו גרירה נעה בערך בין 1500-2000 ש"ח.

התקנת וו גרירה משולב לא פחות חשובה מקניית וו הגרירה עצמו. ראשית, חשוב לוודא שההסמכה של המקום להתקנת וו מסוג זה בתוקף ואתם מקבלים עבודה אמינה ומקצועית. שנית, חשוב לוודא ש-וו הגרירה שמורכב ברכבכם הוא וו חדש ומקורי שלא יסכן אתכם, בעיקר לא במשקלים הכבדים שהוא צריך לגרור

וו גרירה נשלף הוא התקן שנועד לאפשר לכם לחבר חבל גרירה או רצועה לרכב שלכם. ווי גרירה אלה עשויים בדרך כלל מחומרים בעלי חוזק גבוה כגון פלדה או אלומיניום, והם נועדו לעמוד בפני הקשיים של רכיבת שטח או ספורט מוטורי. וו זה ניתן לשלוף ולהרכיב מחדש בעת הצורך. וו גרירה נשלף קצת יותר יקר אך ניתן להתקין וו גרירה ורטיקלי שהיתרון שלו הוא שברגע ששולפים אותו לא רואים שום סימן שהותקן וו גרירה ברכב.

היתרונות של וו גרירה נשלף

צדדיות – אחד היתרונות העיקריים של ווי גרירה נשלפים הוא הרבגוניות שלהם. ניתן לחבר ווי גרירה אלה לחלק הקדמי או האחורי של הרכב בהתאם לצרכים שלכם. זה מאפשר להשתמש בוו הגרירה למגוון פעולות, החל ממשיכת הרכב שלכם מבור בוץ ועד סיוע לנהג אחר שזקוק לגרירה.

נוֹחוּת – וו גירה נשלף הוא נוח מאוד. בניגוד לווי גרירה קבועים, שלעיתים עלולים להפריע כאשר אינם בשימוש, ווי גרירה נשלפים ניתן להסיר בקלות כאשר אין צורך. זה הופך אותם לאופציה מצוינת עבור אנשים שמשתמשים בכלי הרכב שלהם הן לנסיעה בשטח והן לנהיגה יומיומית.

בְּטִיחוּת – יתרון חשוב נוסף של ווי גרירה נשלפים הוא בטיחות. ווי גרירה אלו נועדו להיות חזקים מספיק כדי לעמוד בכוחות של גרר, מה שאומר שהם יכולים לסייע במניעת תאונות ופציעות. בנוסף, מכיוון שניתן להסיר אותם בקלות כאשר אינם בשימוש, יש פחות סיכון להיתפס על מכשולים ולגרום נזק לרכב שלכם..

מיועד לגרירה של משאות עד 750 קילוגרם, דבר שיכול להתאים רק לחלק מהנהגים, ולא לאלו שרוצים להיות בטוחים שביום מן הימים יוכלו לחלץ רכב שלם שנתקע. מי שרוצה לגרור אופנוע ים למשל, יוכל להסתפק בוו גרירה תפוח.

ווי גרירה יכולים להיות מותקנים לכל רכב שהיצרן שלו מתיר, אך בחלק מהרכבים זה עניין די מובן כמו במקרה של משאיות. ווי גרירה למשאיות הם ווי הגרירה הכי חזקים שיש והם צריכים לעמוד בתנאי גרירה קשים. אם אתם בעלי משאית שרוצים להיות מסוגלים לרתום, את הכוח של המשאית שלכם לגרירה, התקנת וו גרירה למשאית הוא פתרון מושלם שיספק לכם את היכולת לגרור ולשנע משאות שונים ממקום למקום בבטחה. וו גרירה למשאית הוא התקן המחובר לשלדה של משאית למטרת גרירה. הוו יכול להיות בצורה של כדור גרירה כדי לאפשר סיבוב ופרקים של הנגרר. או סיכת גרירה, או וו גרירה עם לולאת גרר, המשמש לעתים קרובות לכלי רכב גדולים או חקלאיים, שבהם רפיון בפין הציר מאפשר תנועות דומות. אשר מאפשרות לרכב הגורר לגרור משא כבד, מזוויות שונות. כדי לגרור בבטחה, יש לשלב את השילוב הנכון של רכב ונגרר עם העמסה נכונה אופקית, ואנכית על וו הגרירה. יש לפנות לבעלי מקצוע על מנת להימנע מטעויות חשוב לציין שלא כל המשאיות מגיעות עם ווי גרירה, וייתכן שיהיה צורך להתקין אותן כאביזר אחר..

הטנדר שלכם יכול להיות יותר יעיל אם רק תחברו לו וו גרירה. אפילו שיש לטנדר שלכם מספיק מקום להוביל את הציוד, וו גרירה יכול לעזור לו להיות אף משופר יותר ולעזור לכם במקומות בהם שטח האחסון של הטנדר לא יהיה מועיל כלל וכלל. הטנדר הוא אד הרכבים הכי שימושיים שיש. לא רק שיש לו מקום רב לאחסון, הוא גם חזק מאוד ומרווח וכיף לשבת בו גם לנסיעות ארוכות. הטנדר לעומת רכבים אחרים, לא יוכל לעזור לכם במקרה והרכב של חבר או בן משפחה שלכם נתקע, ואז כול הכוח שלו יתברר כלא שימושי. וו גרירה יכול להשלים את השימושיות של הטנדר באופן ממשי ולא רק לסייע לחילוץ של חבר טוב שרכבו התחפר בבוץ או בחול, הוא יכול לשמש אתכם לשטח אחסון נוסף ואף הובלה של פריטים שלא ניתן להוביל בטנדר. יש כמה סוגים של ווי גרירה שיכולים להתאים ויש כמה דברים שחשוב שתדעו.

למה וו גרירה לטנדר יכול להיות שימושי?

וו גרירה יכול לעזור לכם למשוך רכבים או אלמנטים אחרים. את וו הגרירה אפשר לחבר עם כבל חזק לרכב אחר או לעמודים שהתעקמו או גדר שצריך לפרוץ כיוון שאין לכם את המנעול, וכך למעשה תוכלו במקרי חירום להשתמש בכוח של הטנדר לטובתכם.

זהו שימוש חשוב מאוד שיכול להיות מועיל ושווה להתקין בגינו וו גרירה לרכב החזק שלכם.

עוד שימוש חשוב לוו גרירה לטנדר הוא כמובן חיבור לנגרר. זה שיש לכם שטח אחסון רב בתוך הטנדר זה טוב ויפה, אך מה תעשו אם תרצו להוביל את אופנוע הים או הסירה שלכם לכנרת או לים התיכון? תגלו קשיים שהטנדר לא יוכל לעמוד בהם, אך וו הגרירה יפתור את הבעיות.

וו גרירה יכול להיות שימושי גם לחילוץ עצמי. יש מנגנונים שכוללים כבלים שמסתלסלים ומתחברים למנוע הטנדר וכך תוכלו לחלץ את הטנדר בעיקר אם אתם נוסעים הרבה בשטח. את הכבל צריך לחבר בצדו שני לאלמנט יציב כלשהו, כמו עץ או אבן גדולה שטמונה בקרקע, וכך תוכלו להמשיך לנסוע בלי לקרוא לעזרה ולחילוץ יקר.

התקנת ווי גרירה

התקנת ווי גרירה

קיימות סיבות רבות להתקנת וו גרירה על גבי רכבים, פרטיים ותעשייתיים, כאשר בתעשיות המסחריות השימוש הבולט הוא לצורך הובלת בעלי חיים, הובלת מכלי סולר ודלק, נגרר תותח מים לכיבוי אש, נגרר לגנרטור, נגרר חקלאי ועוד רבים נוספים. אדם פרטי המעוניין להתקין וו גרירה לרכב המשפחתי לרוב יעשה זאת לשם תנאי נוחות, הובלת ציוד אישי ובילוי קמפינג.

מדינת ישראל משופעת באתרים המהווים שכיות חמדה בטבע, החל ממדבר אין סופי וכלה במרחבים ירוקים ומעיינות חיים. חובבי הטבע יודעים כי כל יציאה המיועדת ללינה בטבע, בין אם מדובר בשני לילות ובין אם במספר ימים, מצריכה היערכות מוקדמת ושימוש בלא מעט ציוד, אשר לא תמיד נכנס ברכב הפרטי.

התקנת וו גרירה - בירוקרטיה

התקנה או הסרה של וו גרירה מצריכות שינוי ברישום מרכב הרכב במשרד הרישוי המקומי. הרישום מתבצע בעמדות הטכניות בכל סניפי משרד הרישוי. לצורך הרישום יש להצטייד במסמכים הבאים:

אופי הנהיגה לאחר התקנת וו גרירה

לאחר התקנת וו גרירה וחיבור נגרר יש להביא בחשבון משנה זהירות בנהיגה הרכב והנגרר, הן על מנת לשמור על בטיחות המשתמשים בדרך והן על מנת שלא לפגוע ברכבים ובציוד. יש להקפיד על נהיגה במהירות סבירה ומותאמת, הימנעות מפניות חדות וחניות בשטחים מרווחים ומורשים בלבד. חברת המרכיב – שמואל שלם בע"מ היא חברה מקצועית המציגה מעל ארבעים שנות ניסיון בפתרונות תכנון, הרכבה והתקנת מוצרים משלימים לרכב, ועובדת בפיקוח הטכניון הישראלי ומשרד התחבורה, תוך שמירה על סטנדרטים מחמירים של בטיחות, איכות המוצרים ומתן שירות מעולה.

וו גרירה התקנה
וו גרירה לרכב פרטי
התקנת וו גרירה
וו גרירה לרכב

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 02-6782605